Generalforsamling marts 2016 (Referat) 2018-04-01T16:38:22+00:00

Referat af Generalforsamling.
Tid: Tirsdag d. 29. marts 2016
Sted: Nimb, Tivoli

Formand Christian Maltesen indledte med at byde velkommen til alle fremmødte medlemmer

1) Valg af dirigent
Til dirigent valgtes Landsformand Leif Laustsen. Dirigenten konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt indvarslet og beslutningsdygtig

2) Bestyrelsens beretning
Først en stor velkomst til alle, særlig velkomst til Landsformanden Leif Laustsen, som i dagens anledning fungerede som dirigent.

Maltesen orienterede om årets gang i foreningen. Vi har afholdt et brandkursus – som var rigtig godt. Det var lavet specielt til os med udgangspunkt i de ting vi kan opleve i butikken. Det var et godt sammensat kursus, som vi gerne vil lave årligt fremover.

Regnskabskursus – ville vi gerne have afholdt, det lykkedes ikke at få det op at stå – men vi afholder kurset i år – d. 17.4.
100 års jubilæum hos DSM, det var et rigtig fint arrangement. Vi købte en VP globe til dem, den blev de glade for på hovedkontoret, de har købt en mere mage til!!

Vi forsøgte også at stable et Umami kursus på benene, med Thorsten fra Studio, men det har knebet med Thorstens tid, så vi prøver at tage fat i ham igen, og se om det evt. kunne blive i år. Det kan så evt. blive med Jan Friis Mikkelsen i stedet for Thorsten!

D. 3. maj + 1. juni holder vi kursus i 1. hjælp og brandslukning. Efter sidste års succes.
Der er plads til 16 deltagere.

D. 17. april holder vi kursus i regnskabsforståelse. Det er revisor Michael Rydinger der vil forestå undervisningen. Kurset bliver med mulighed for overnatning, samt lidt god mad lørdag aften.

Vi planlægger tillige et kursus efter sommeren med saucer, fonder, og retter til fryseren. Dette bliver i samarbejde med DSM
Der er også en ny hjemmeside på vej, der kommer en præsentation senere.
Vedr. antal af butikker, så er der 15 butikker på landsbasis der er lukket i årets løb. Vi har ikke modtaget information/statistik fra DSM, så pt. har vi ikke antallet af nyåbnede butikker.
Formandens beretning blev godkendt med akklamation.

3) Regnskab
Næstformand Søren Friis gennemgik foreningens regnskab for foreningsåret 2015.
Regnskabet blev godkendt uden bemærkninger.

4) Forslag fra medlemmerne
Der var ingen indkomne forslag.

5) Forslag fra bestyrelsen
Bestyrelsen foreslog uændret kontingent. Indmeldelsesgebyr ligeledes uændret, kr. 0,-
Forslaget blev vedtaget.

6) Valg af bestyrelsesmedlemmer
Til bestyrelsen genvalgtes CM og JM.
Bestyrelsen består herefter af Christian Maltesen, Søren Friis, Jørn Lindhardt, Jesper Christiansen og Morten Duelund.

7) Valg af suppleant til bestyrelsen
Som suppleant valgtes Bjarne Funch, Hørsholm

8) Valg af revisor og revisorsuppleant
Som revisorer valgtes Jan Wybrandt og Leif Broe.
Som revisor suppleant valgtes Mogens Bøttner.

9) Valg af ekstern revisor
Som revisor valgtes Michael Ryding

10) Eventuelt
Susanne Friis viser og fortæller om foreningens nye hjemmeside, der omsider er kommet op at køre. Der er også lavet et fint logo, inspireret af en af vores gamle faner.
Siden er stadig under udarbejdelse.
Der er spørgsmål fra deltagerne om vi evt. kunne arrangere en form for peptalk. Det er et fint spørgsmål, som man også i bestyrelsen har haft oppe at vende. Det vil vi gerne arbejde videre med.

Alex Jessen savner at man i slagterbranchen kommer mere frem i medierne – ligesom kokke og konditorer har profileret sig de senere år. LL kommenterer til dette, at man prøver at være opmærksomme på om man kunne finde en trendsætter blandt slagerne som kunne profilere branchen. Det er svært! Men hos DSM holder de konstant udkig efter personer, der vil kunne løfte denne opgave.

Leif Laustsen informerer herefter om branchens tilstand og hvad der sker i DSM.
Samt om de tiltag man er i gang med i forhold til Fødevare Danmark.

L.L omtaler årets Food Expo.
For slagter branchen går det godt i de større byer, knap så godt for dem der ligger i mindre byer.
Der er lukket 15 butikker den sidste år.
Overenskomst forhandlinger starter igen i år.

Jonna Hugger går på pension til sommer. Karina stopper også. DSM har ansat Steen, som skal overtage en del af deres opgaver samt der skal ansættes en ny medarbejder mere.
DSM er ved at få pladsmangel, så L.L har også overvejelser om fremtiden, og om man skal bygge til eller flytte til nye lokaler.

Leif Laustsen takker for at han måtte komme og takker for god ro og orden.